نوشته شده توسط : مهران

دکوراسیون وطراحی مکان مورد نظر براساس معماری داخلی آن  

معماری داخلی که امروزه با واژه‌های ازجمله دکوراسیون و طراحی نیز شناخته می‌شود، جزء جدایی‌ناپذیر طراحی‌های داخلی محسوب می‌گردد. معماری داخلی که اغلب برگرفته از روح و روان آدمی با استفاده از هنر است، در فضاهای مختلفی ازجمله منزل، محیط اداری، فروشگاهی، عمومی و چندین مورد دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ارتباط میان معماری داخلی با طراحی داخلی دکوراسیون

در بیشتر موارد در بین افراد ازواژه‌های طراحی و دکوراسیون داخلی در کنار واژه معماری داخلی اشاره می‌شود. درصورتی‌که این‌چنین تفکری در رابطه با مفهوم  این مورد اشتباه است. طراحی داخلی، معماری داخلی و همچنین دکوراسیون داخلی هریک معنا و مفهومی جدا از یکدیگر دارند که در بین افراد این مورد به یکسان بودن مفهوم هر سه عنصر اشاره می‌شود. درواقع معماری داخلی با طراحی و دکوراسیون داخلی در تفاوت‌هایی است که در این بخش شمارا بیشتر با این‌گونه وجه تمایز بین آن‌ها آشنا خواهیم نمود.

طراحی و دکوراسیون داخلی درواقع با استفاده از سبک و سیاق‌های معماری به فضا و محیط موردنظر زیبایی دوچندانی می‌بخشند. نمی‌توان از واژه معماری داخلی به‌عنوان طراحی داخلی یاد نمود چراکه این دو در کنار دکوراسیون داخلی به‌عنوان رابط که آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند، معنا و مفهوم می‌یابند.

 

ارتباط میان معماری داخلی با طراحی داخلی اداری

معماری داخلی همان‌طور که نیز در بالا به آن اشاره شد درواقع حلقه اتصالی میان عنصرهای از قبیل روح و روان و همچنین هنر و زیبایی محسوب می‌شود. در معماری داخلی که از نام آن نیز کاملاً مشخص است به محیط درونی مکان یا ساختمان اشاره می‌شود که برای کاربرد و کارآمدی شدن آن به این مکان طراحی داخلی اضافه می‌گردد. در دکوراسیون داخلی اداری از معماری این فضا برای رسیدن به دکوراسیون موفق و برتر استفاده می‌شود. درواقع یک طراح با استفاده از معماری  فضای اداری می‌تواند به چگونگی طراحی آن دست یابد.

در طراحی اداری نکته‌های مهمی برای یک طراح موردتوجه قرار می‌گیرد، چگونگی معماری بخش‌ها و اتاق‌های مختلف در یک ساختمان اداری برای رسیدن به یک  طرح موفق بسیار مهم است. درواقع در طراحی اداری یک طراح با ویژگی‌های معماری محیط و استفاده از نظرات کارفرما به شکل‌گیری یک طرح ایده آل در این فضا می‌پردازد.

 

معماری داخلی و طراحی داخلی خانه

در مراحل ساخت یک ساختمان و طراحی داخلی مسکونی گزینه‌های بسیاری برای سازندگان آن مکان مدنظر قرار می‌گیرد. از نوع معماری و استفاده از مصالح مناسب و باکیفیت تا طراحی مسکونی و معماری داخلی آن مکان به‌عنوان گزینه‌های مهم و تأثیرگذارمی‌باشد که برای رسیدن به محیطی مناسب و ایده آل ازلحاظ  زیبایی و آسایش موردتوجه است. در بیان معماری منزل یا بهتر بگوییم معماری یک فضای مسکونی گزینه‌های بسیاری موردتوجه طراح است. در طراحی منزل مسکونی می‌بایست معماری داخلی و فضاهای موجود در بخش‌های مختلف خانه موردبررسی قرار گیرد.

در طراحی داخلی مسکونی با توجه به بخش‌های معماری آن مکان، گزینه‌های همچون نور، رنگ و صدا موردتوجه طراح قرار می‌گیرد. استفاده از رنگ در طراحی داخلی مسکونی می‌تواند به معماری داخلی آن فضا جان و روح تازه‌ای ببخشد همچنین استفاده از ویژگی‌های همچون نور در میان طراحی داخلی منزل و همچنین  میزان صدای منتقل‌شونده به واحدهای کناری موردتوجه در معماری است. نحوه قرارگیری اتاق‌های منزل ازجمله اتاق پذیرایی، نشیمن و خواب همچنین نحوه قرارگیری آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی و حمام برای رسیدن به دکوراسیون داخلی منزل، مواردی هستند که یک معمار و درنهایت یک طراح داخلی برای طراحی داخلی منزل مدنظر خود قرار می‌دهد.

 

تأثیر معماری داخلی مجتمع‌های مسکونی

طراحی داخلی مجتمع‌های مسکونی به دلیل فرایند طولانی که دارد، پس از بررسی معماری  هریک از مکان‌های تعبیه‌شده در این مجتمع‌ها صورت می‌گیرد؛ بنابراین یک طراح بعد از مشخص شدن معماری مکان‌های مختلف در این‌گونه از ساختمان‌ها به طراحی داخلی لابی و طراحی لابی مجتمع مسکونی و دیگر بخش‌های  آن مبادرت می‌ورزد. اگر تک‌تک مکان‌ها را که در معماری داخلی به‌طور مشخص بیان‌شده در حیطه دکوراسیون داخلی این مجتمع‌ها قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که تنها طراحی لابی و طراحی داخلی مسکونی هریک از واحدها, خود دارای پروسه به نسبت طولانی است که یک طراح برای ارائه خروجی باکیفیت نیازمند زمان  و اطلاعات کافی از معماری  هریک از بخش‌ها است.

معماری طراحی لابی مسکونی ، معماری ورودی‌ها، معماری واحدهای مسکونی و چندین مورد دیگر در ارائه طرح پایانی و دکوراسیون داخلی ایده آل بسیار مهم و کلیدی است. طراحی داخلی مجتمع تجاری یکی دیگر از طراحی‌های داخلی زمان‌بر و درعین‌حال باکیفیت محسوب می‌شود که پروسه‌ای به نسبت دقیق و منظم بر  اساس معماری داخلی هریک از مغازه و بخش‌های دیگران دارد.

 

نقش معماری داخلی رستوران در خلق طراحی‌های مدرن و سنتی آن

معماری داخلی در فضای درونی رستوران‌ها در ایجاد طراحی‌های داخلی سنتی و مدرن می‌تواند تأثیرگذار باشد. فضا و بخش‌بندی در معماری برای ایجاد محیطی عجین شده باروح و روان آدمی می‌تواند برای یک طراحی داخلی رستوران مؤثر باشد. این مهم که مشخص باشد کدام فضا کدام طراحی داخلی را می‌پذیرد در شکل‌گیری طراحی رستوران تأثیرات فراوانی دارد. طراحی داخلی رستوران مدرن با معماری این مکان می‌تواند خروجی ایده آلی از یک طرح پیشنهادی داشته باشد.  رستورانی مدرن با شیشه‌های بلند که زیبایی دوچندانی به این فضا داده، نیازمند معماری از قبل برنامه‌ریزی‌شده است.

یک معمار داخلی با مشخص نمودن فضا می‌تواند طراح داخلی را برای طراحی داخلی رستوران سنتی یاری رساند. در معماری داخلی ساختاری مشخص و تعریف‌شده  در فضا و مکان موردنظر به کار می‌رود که یک طراح داخلی با استفاده از آن ساختار می‌تواند به پیاده‌سازی هنر خود برای ایجاد ارتباط بین ساکنین آن مکان با آن فضا بپردازد. در طراحی سنتی و مدرن در رستوران‌ها نیز این‌چنین است که فضایی با ساختار مشخص برای ایجاد حس خوشایند در افراد مراجعه‌کننده به آن ایجاد گردد. خواه این رستوران از طراحی داخلی مدرن بهره گیرد و خواه از سبک سنتی.

 

معماری داخلی هتل و طراحی دکوراسیون در این مکان

معماری داخلی هتل‌ها به دلیل داشتن ظرفیت بالا در برنامه‌ریزی و ایجاد بخش‌های مختلف و متنوع، می‌توانند طراحان را برای ارائه طراحی داخلی مناسب و پربازده یاری رسانند. طراحی داخلی هتل که از بخش‌های مختلفی ازجمله طراحی لابی هتل بهره‌مند‌می‌باشد، می‌تواند با استفاده از معماری و ساختاری چارچوب شده و ایده  آل به یک بازدهی مناسب دست یابد.

 اغلب معماران برای طراحی معماری هتل‌ها از گزینه‌ی خلاقیت و معماری ایده آل و جدید برای این‌گونه از مکان‌ها استفاده می‌نمایند، چراکه هتل‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای جذب توریست و گردشگران محسوب شوند، چراکه بیشترین مراجعه‌کننده به هتل‌ها این‌گونه از افراد می‌باشند. یک طراح در طراحی و دکوراسیون داخلی هتل می‌تواند با استفاده از چهارچوب‌های معماری آن به سبک مناسب مدرن و سنتی دست یابد.

 

طراحی داخلی مغازه و تأثیر معماری داخلی در آن

مغازه‌هایی که اغلب در خیابان‌های اصلی شهر واقع‌شده‌اند از دکوراسیون‌های متفاوت و خاصی برخوردارند. صاحبان این مکان‌ها باکمی تدبیر و هوش می‌توانند از معماری داخلی مغازه و فروشگاه خود با استفاده از طراحان باتجربه دررسیدن به دکوراسیون و دکوراتیوی خاص و گیرا بهره ببرند. یکی از گزینه‌هایی که در معماری یک مغازه می‌تواند برای تعیین فضایی خاص و منحصربه‌فرد مؤثر باشد مسلماً ویترین آن است.

هویت یک فروشگاه و مغازه ویترینی است که می‌تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار نماید. در طراحی ویترین مغازه با استفاده از ساختار تعریف‌شده از آن در  معماری داخلی می‌توان از طراحی داخلی پربازدید در جهت جذب مشتری و خریدار استفاده نمود. نحوه چیدمان، نورپردازی‌های چندرنگ، تزئینات زیبا، ابعاد ویترین و همچنین جهت و سمت قرار گرفتن ویترین در معماری  آن مشخص و تعیین‌شده است. این امر فروشنده را برای بالا بردن راندمان فروش یاری می‌رساند البته درصورتی‌که به یک معمار و طراح داخلی اعتماد نماید و از هنر این عزیزان استفاده کند.

 

نقش معماری داخلی و دکوراسیون در شهربازی‌های سرپوشیده

شهربازی‌های سرپوشیده که نسل متفاوتی از این مکان‌های مهیج به‌حساب می‌آیند، دارای معماری داخلی با اصول و ساختاری متفاوت می‌باشند. در معماری داخلی شهربازی‌های سرپوشیده تمامی بخش‌های این مکان مشخص و معین‌شده است که با استفاده از طراحی داخلی می‌توان به‌قرارگیری وسایل بازی دران پرداخت.

در طراحی داخلی این شهربازی‌ها با توجه به سرپوشیده بودن ان ها می‌توان از وسایل بازی بیشتری در بخش‌های مختلف استفاده کرد. معماری داخلی شهربازی سرپوشیده مشخص می‌کند که چه طراحی با چه نوع چیدمانی در فضاهای این مکان می‌تواند بازدهی این مکان را بالا ببرد. البته در معماری داخلی می‌توان بخش‌هایی را به‌عنوان اتاق کودک و یا سینماهای چندبعدی در نظر گرفت که با استفاده ازنظر معمار داخلی می‌توان به خلق این فضاها پرداخت.

 

معماری داخلی ویلاها

طراحی ویلاها یکی از موارد مهم در معماری داخلی محسوب می‌شود. برای دکوراسیون داخلی ویلا باید ساختار این مکان با استفاده از معماری آن مشخص باشد. اتاق‌خواب، نشیمن و همچنین فضای آشپزخانه برای برقراری ارتباط با ساکنین آن بسیار نقش کلیدی دارد.

یک طراح برای بررسی این فضاها و ارائه طراحی داخلی ویلا بر اساس سلایق کارفرما نیازمند جزئیات بیشتری ازجمله متراژ، تعداد طبقات، شرایط آب و هوایی و  چندین مورد دیگر می‌باشد. استفاده از سبک‌های مختلف برای طراحی داخلی ویلا با توجه به معماری داخلی و توجه به هردو مورد (معماری و طراحی داخلی) در کنار یکدیگر یکی از ضروریات دکوراسیون داخلی ویلا می‌باشد.

 

معماری داخلی ساختمان‌های اداری

یک شرکت اداری می‌تواند دارای معماری داخلی با ساختاری اصولی و از پیش تعیین‌شده و یا یک ساختمان مسکونی تبدیل‌شده به محیط اداری باشد. اگر محیط اداری بر اساس اصول و فاکتورهای معماری طرح‌ریزی‌شده باشد بنابراین برای ایجاد ارتباط بخش‌های مختلف در این محیط با کارمندان، طراح کار سختی در پیش رو نخواهد داشت.

اما اگر طراح برای دکوراسیون داخلی اداری یک ساختمان مسکونی بخواهد طرحی را ارائه دهد باید سبک و ایده خود را بر اساس معماری  ان ساختمان پیاده‌سازی نماید. نحوه قرارگیری اتاق‌های کارمندان، سرویس بهداشتی، اتاق مدیریت و چندین مورد دیگر باید کار را از صفر شروع نماید. استفاده از پارتیشن‌های مختلف در این فضا برای ایجاد حدومرز بین بخش‌های مختلف اداری شاید در ذهن طراح از گزینه‌های روی میز باشد.

 

معماری داخلی بر اساس سبک و طرح دکوراسیون

شاید بتوان این‌گونه از معماری داخلی سخن به میان آورد که اغلب برای ارتباط ان با طراحی داخلی نیاز به دکوراسیون داخلی می‌باشد؛ اما در برخی طراحی‌های داخلی ایده و طرح خود به‌تنهایی می‌تواند پاسخگو زیبایی هرچه بیشتر آن ایده باشد. در طراحی‌های مدرن امروزی ازجمله روف گاردن شما تلفیقی از طراحی و طبیعت را در کنار هم می‌بینید.

شاید اجرای روف گاردن در بیرون از چارچوب‌های یک دکوراسیون داخلی و در فضای باز عملی باشد، اما در انتها رضایت افراد را در بر خواهد داشت و این یعنی پیروزی یک طرح و یک دکوراتیو. طراحی روف گاردن یا بام سبز که در محیط‌هایی ازجمله فضاهای باز و مرتفع ساختمان‌ها مانند پشت‌بام اجرا می‌شود، کمتر کسی را با دیدنش به خود جذب نمی‌کند. برای آشنایی بیشتر با چگونگی اجرای این طرح می‌توانید به نمایندگی‌های روف گاردن در تهران و شهرهای دیگر مراجعه نمایید.

 

معماری داخلی در مغازه‌های صرافی و طلافروشی

در این بخش به ارتباط میان طراحی داخلی و معماری داخلی در مکان‌هایی نظیر طلافروشی و مغازه‌های صرافی می‌پردازیم. این دو مکان هریک دارای مراجعه‌کنندگان مختلفی هستند. طراحی داخلی طلا فروشی  با طراحی داخلی صرافی با توجه به معماری  ان ها می‌تواند خروجی متفاوتی را ارائه دهد.

یک مغازه طلافروشی نیازمند یک ویترین مناسب است درحالی‌که یک صرافی نیازمند پارتیشن‌های شیشه‌ای برای ارتباط با مشتری است. هردو مکان از طراحی‌های منحصر به خود برخوردارند و شاید یک طراح هردو را بتواند با ساختار معماری های داخلی‌شان طراحی نماید. نکته مهم ایجاد ارتباط افراد با فضا و بخش‌های مختلف این دو مکان است. طلافروشی نیازمند فروش و سوددهی بالاست و صرافی نیز به‌تبع نیازمند مراجعه‌کننده بیشتر.

 

سخن پایانی در رابطه با معماری داخلی و دکوراسیون مکان‌های مختلف

هر محیطی با توجه به ساختار و معماری داخلی خود یک طرح و سبک خاصی را می‌پذیرد. این مهم که یک طراح بتواند از معماری  برای خلق دکوراسیونی موفق استفاده نماید,بیان‌گر هوش و ذکاوت بالای اوست. ایجاد فضایی آرام و امن با فاکتورهای یک طراحی داخلی با هرگونه سبک و ایده‌ای می‌تواند در سایه معماری داخلی ان محیط محقق و عملی گردد.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهران

اصول کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی مناسب  

با توجه به این‌که یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب ،می‌تواند یک جلوه‌ی جذاب و زیبا را در چیدمان درونی یک طراحی منزل مسکونی، طراحی داخلی ویلا، طراحی داخلی رستوران یا طراحی داخلی هتل در نظر مخاطب را مجسم سازد. شما می‌توانید با استفاده از اصول کاربردی طراحی دکوراسیون داخلی مناسب و قوانین اجرایی در یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب وموفق، یک فضای رنگی سرشار از آرامش را برای بیننده به وجود بیاورید، تا از قرار گرفتن در محیط مدنظر بتواند احساس رضایت خاطر بیشتری را درون خود داشته باشد.

چگونگی طراحی داخلی مسکونی

اولین مکانی که بعد از شنیدن نام طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی مناسب، به نظر شما نیازمند تغییراست ، پیاده سازی یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب، در نحوه چیدمان اثاثیه و سائل درون منزل مسکونی شما خواهد بود. باوجود یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب ،شما می‌توانید با کمترین وسایل و امکانات محیط زندگی خود را جذاب‌ترکرده و زیباتر از همیشه جلوه‌گرد سازید.

باوجود یک چیدمان داخلی زیبا و جذاب و اجرای یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب،بعد از یک روز کاری سخت هنگامی‌که به منزل مسکونی خود مراجعه می‌کنید و دکوراسیون داخلی منزل زیبای خود را می­بینید ،احساس بازیابی نیروی ازدست‌رفته و نشاط و سرزندگی  دوباره رابیشتر از همیشه در درون خودخواهید داشت.

نکات مهم در طراحی داخلی خانه

ازجمله نکات مهمی که در یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب، برای منزل مسکونی خود باید در نظر داشته باشیم، می‌توان به ایجاد سایه روش‌های رنگی جذاب با تناژهای رنگی هماهنگ با نور محیطی اشاره کرد. شما باوجود یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب زیبا و رنگی ،همیشه احساس رضایت خاطر بیشتری خواهید داشت، تا این‌که در یک محیط کسل‌کننده  که دارای ترکیب رنگی تکراری مانند رنگ‌های کرم و قهوه‌ای می باشد ، قرار بگیرید.

هم‌چنین طراحی داخلی منزل شما و اجرای یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب، می‌تواند حسن سلیقه شمارا در چگونگی دیزاین و چیدمان وسایل مسکونی خود در نظر مخاطب بیشتر از همیشه جلوه‌گر سازد و نشانگر این باشد که شما فرد باذوق و سلیقه‌ای هستید که به محیط اطراف خود توجه ویژه‌ای را نشان می‌دهید.

روش اجرای یک طراحی داخلی مسکونی

در اجرا و پیاده‌سازی یک طراحی مسکونی باید به این نکته توجه داشته باشید که، طراحی دکوراسیون داخلی مناسب ما می‌تواند شامل، ترکیب طراحی سنتی و مدرن به‌عنوان یک سبک طراحی جذاب و امروزی ،در طراحی دکوراسیون داخلی مناسب ،برای محیط موردنظر شما برای ارائه چیدمان مناسب بسیار تأثیرگذار باشد.

قرار دادن یک تلفن قدیمی بر روی یک میز کلاسیک ،در کنار مبل‌های امروزی مدرن ، را می‌توان به‌عنوان یک نمونه از طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای منزل مسکونی در نظر گرفت. هم‌چنین شما می‌توانید در کنار طراحی دکوراسیون داخلی مناسب و امروزی خود از آثار و نقاشی‌های کلاسیک نیز برای تزیین کردن پذیرایی منزل خود استفاده کنید، تا زیبایی طراحی داخلی شما در منزل مسکونی‌تان چندین برابر شود.

با همه نکات ذکرشده برای اجرای یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای منزل مسکونی، شما باید توجه داشته باشید که طراحی داخلی مجتمع تجاری، با طراحی داخلی یک‌منزل مسکونی کاملاً متفاوت خواهد بود و شما باید از تخصص و تجربه بیشتری برای طراحی ویترین‌های مغازه‌های موردنظر در یک مجتمع تجاری برخوردار باشید.

طراحی لابی  مسکونی

طراحی لابی در یک هتل یا مجتمع مسکونی ازاین‌جهت دارای اهمیت می‌باشد که، میهمانان شما در ابتدای ورد اول وارد لابی ساختمان می‌شوند و سپس، پس از مشاهده نحوه‌ی طراحی داخلی لابی، می‌تواند بعد از طی کردن مسافت طراحی‌شده در قسمت لابی ،به بخش ورودی ساختمان مدنظر مراجعه کنند.

طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای  لابی مجتمع مسکونی را، می‌توان با قرار دادن چندین گلدان زیبا ازگل‌های زیبای طبیعی یا مصنوعی تزیینی و طراحی زیای سنگ‌های شیشه‌ای براق جذاب‌تر کرد. این طراحی جذاب و زیبا به میهمانان شما در بدو ورود احساس خوبی را منتقل خواهد کرد و شما باوجود اجرای یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب می‌توانید میهمانان خود را مسرورتر از همیشه در خانه خود بپذیرید.

نکات اصولی طراحی دکوراسیون داخلی اداری

برای این‌که بتوانید یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب را در یک محیط تجاری پیاده‌سازی کنید، باید اطلاعات کافی در رابطه با نکات مهم یک طراحی داخلی اداری مناسب را داشته باشید. هم‌چنین اطلاع داشت از سلایق و علایق کارمندان نیز می‌تواند یکی از مهم‌ترین عناصر برای تهیه یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب در یک طراحی داخلی اداری باشد.

وجود چندین گیاه طبیعی و یا چندین تابلوی کوچک هنری هوشمندانه، می‌تواند یک طراحی اداری را از حالت خشک و رسمی خارج ساخته و جذابیت آن را در نزد مراجعه‌کنندگان تا چندین برابر افزایش دهد. بنابراین با اجرا و پیاده‌سازی یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب می‌توانیم راندمان و بازدهی کاری، کارمندان را افزایش داده و احساس رضایت خاطر آن‌ها را از محیط کاری‌شان تا چندین برابر افزایش دهیم.

روش اصولی دکوراسیون داخلی ویلا

در طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای یک طراحی ویلا، باید ابتدا این نکته را موردتوجه قرار دهید که ویلای مدنظر شما دارای چه مساحتی می‌باشد و یا این‌که ویلای مدنظر می تواند دارای یک منظره روبه‌دریا یا جنگل‌های همیشه سرسبز باشد. اگر ویلای موردنظر شما دارای یک حیاط سرسبز بسیار بزرگ باشد برای پیاده‌سازی یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب می‌توانید، یک میز و صندلی چوبی را برای صرف چای یا قهوه در عصرهای زیبای تابستانی در یک‌گوشه حیاط قرار دهید.

همچنین درصورتی‌که ویلای مدنظر، دارای یکپنجره روبه روی جنگل‌های زیبای همیشه سرسبز یا دریای همیشه خروشان باشد، حتی‌المقدور باید یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب را با الهام از طبیعت مدنظر در چیدمان داخلی ویلا مدنظر داشته باشید. این طراحی دکوراسیون داخلی مناسب ،جذاب و منحصربه‌فرد ،علاوه بر این‌که می‌تواند در روحیه شما به‌خوبی تأثیرگذارباشد، احساس خوبی را در ایام تعطیلات تابستانی نیز در ویلای مدنظر برای شما فراهم خواهد کرد.

هزینه مناسب طراحی داخلی مغازه

برای این‌که بتوانید یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب را ،برای یک مغازه داشته باشید، باید این نکته را مدنظر قرار داشته باشید که ،طراحی ویترین مغازه، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در قسمت طراحی داخلی مغازه می‌باشد. باوجود یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای ویترین مغازه موردنظر بنا بر اجناسی که قرار است در مغازه به فروش برسد مشتریان بیشتری به‌سوی مغازه مد نظر جلب خواهند شد.

هم‌چنین در اجرا و پیاده‌سازی یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای مغازه ،مدنظر داشته باشید که ،فضای داخلی مناسب را برای بازدید مشتریان حتماً فراهم کنید. زیرا در صورت عدم وجود فضای کافی ،مشتریان نمی‌توانند به‌خوبی از وسایل شما بازدید کرده و اقدام به خرید وسایل موردنیاز خودنمایند.

روش مناسب برای طراحی رستوران

امروزه باوجود رستوران‌های متعدد در شهر و غذای بسیار لذیذی که توسط این رستوران‌ها سرو می‌شود، افراد بسیار زیادی ترجیح می‌دهند که در طول هفته یک وعده غذایی خود را، در این رستوران‌ها نوش جان کنند و از طعم دل‌چسب غذای خود در کنار خانواده لذت ببرند.

باوجود رستوران متفاوتی که وجود دارد، برخی از رستوران‌های سنتی با دارا بودن طراحی داخلی رستوران سنتی و برخی رستوران‌های امروزی با دارا بودن طراحی داخلی رستوران مدرن ،از علاقه‌مندان خاص خویش برخوردار هستند. بنابراین اغلب افراد بنا بر سلایق خانوادگی خود،می توانند یک رستوران را با طراحی دکوراسیون داخلی مناسب ،از میان این رستوران‌ها برای صرف غذا انتخاب کنند.

چگونگی دکوراسیون داخلی هتل

در طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای یک هتل، باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که، طراحی لابی هتل و طراحی داخلی هتل ،هرکدام به‌نوبه خود در میزان رضایت میهمانان تأثیرگذار خواهد بود.

برای این‌که یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب را برای یک هتل بتوانیم داشته باشیم، باید ابتدا یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب را برای قسمت لابی هتل در نظر بگیریم، چراکه بیشتر مراجعین و میهمانان آن‌ها، در قرارهای کاری خود در لابی هتل با شرکای تجاری خود قرار می‌گذارند و یک فضای دل‌نشین می‌تواند در پیشبرد برنامه‌های آن‌ها بسیار تأثیرگذار باشد.

هم‌چنین در پیاده‌سازی یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای هتل ،باید این نکته را مدنظر قار دهیم که، طراحی اتاق‌ها و منظره اتاق‌ها می‌تواند یکی از مهم‌ترین گزینه‌ای مطرح در طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای جلب‌توجه بیشتر مراجعه‌کنندگان هتل مدنظر باشد.

شیوه‌ی طراحی داخلی طلا فروشی

طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای یک طلا فروشی ،می‌تواند علاوه بر این‌که حس زیبا پسندانه مشتریان را بیشتر تحریک کند، طلا فروشی مدنظر را به‌عنوان یکی از طلافروشی‌های مطرح و به نام موجود در شهر نیز جلوه‌گر سازد.

برای این‌که بتوانید یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب را برای یک طلافروشی انجام دهید ،باید این نکته را مدنظر قرار دهید که طراحی ویترین‌های طلافروشی، از مهم‌ترین بخش‌های موردنظر در یک طراحی داخلی مناسب برای طلافروشی خواهد بود. بنابراین با طراحی جذاب و منحصربه‌فرد ویترین‌های طلا فروشی، می‌توانید هنرنمایی خود را به رخ دیگر رقیبان مطرح در این عرصه  بکشید و مشریان بیشتری را برای خرید به‌سوی مغازه طلافروشی مد نظر خود جلب کنید.

چگونگی طراحی داخلی صرافی

در پیاده‌سازی یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب برای یک صرافی مدرن و امروزی، می‌توانید از یک تابلوی نمایش‌دهنده نرخ به‌روز طلا و ارز، برای مطلع شدن مشتریان از قیمت به‌روز آن‌ها استفاده شود. تا مشتریان با اطلاعات دقیق‌تری بتوانند ،به انجام معاملات ارزی خود و مبادله کردن پول‌های خود بپردازند.

بنابراین در طراحی صرافی باید دقت داشته باشیم که مکان جداگانه‌ای برای قرارگیری ارزهایی مانند یورو و دلار و هم‌چنین سکه‌های متفاوت موردنیاز خواهد بود.با استفاده از این روش صراف می‌تواند به‌راحتی به ارزهای مدنظر دسترسی داشته باشد و با سهولت بیشتری امور تبادل ارز را انجام داده و رضایت خاطر مشتری را به‌طور کامل به دست آورد.

نکات مهم طراحی داخلی صرافی

به دلیل این‌که اصول امنیتی برای طراحی دکوراسیون داخلی مناسب یک صرافی ،باید حتماً به‌عنوان یکی از اصولی‌ترین نکات در نظر گرفته شود. بنا بر این می‌توانید از یک شیشه با بریدگی گرد، مانند شیشه‌های طراحی‌شده در بانک‌ها برای رابطه میان مالک صرافی و مشتری استفاده کنید. هم‌چنین در صرافی‌هایی که مراجعه‌کنندگان زیادی را در طول روز خواهند داشت، طراحی سیستم نوبت‌دهی برای رعایت نوبت و رضایت بیشتر مشتریان بسیار ضروری می‌باشد.

 طراحی روف گاردن

برای این‌که بتوانید ‌یک طراحی دکوراسیون داخلی مناسب را انجام دهید، باید علاوه بر محیط داخلی ساختمان، برای محیط بیرونی نیز اهمیت زیادی را قائل باشید، تا بتوانید یک‌خانه  را مطابق،باب میل خود طراحی کنید.

اجرای روف گاردن یا همان بام سبز، بروی سقف‌های منازل مسکونی سبب می‌شود ت،ا شما یک باغ سرسبز کوچک را برای لذت بیشتر بروی سقف خانه خود داشته باشید. طرح باغ سبز یا روف گاردن در تهران به دلیل بافت شهری و آپارتمانی بسیار موردتوجه می‌باشد، زیرا دیگر باوجود یک باغ کوچ سرسبز در پشت‌بام منزلتان، شما احساس رخوت و یکنواختی را نخواهید داشت و می‌توانید با مشاهده کردن روف گاردن زیبای خود روحیه ازدست‌رفته خود در طول رورز را مجدداً به دست آورید.



:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهران

جدیدترین طراحی و دکوراسیون داخلی با مها دیزاین  

یکی از امور مهمی که امروزه کاربران و صاحبان مکان های مختلف به آن توجه می کنند، تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی است. با توجه به اهمیتی که که این موضوع دارد؛ لذا بسیاری به دنبال مراکز معتبر و افراد باتجربه در این زمینه هستند؛ چرا که طراحی داخلی تا حدودی هزینه بر بوده و اگر توسط افراد ماهر انجام نشود، فرد دچار زیان بسیاری می شود.

نظراتی برای بهتر شدن طراحی داخلی اداری

برای طراحی و دکوراسیون داخلی اداری باید ایده هایی را به کار ببریم که محیط کلی اداره را خیلی رسمی یا تجاری جلوه ندهد. زمانی که مشاهده می کنیم ارتباط  کاری کارکنان با یکدیگر در اداره ای بسیار زیاد است پس در طراحی داخلی اداره سعی می کنیم فضای مخصوص کارکنان را طوری طراحی کرد که رفت و آمد و معاشرت کاردی بین کارکنان را سهولت بخشید، به علاوه آنکه محیط شخصی هر کارمند حفظ شود. چنانچه در طراحی داخلی اداری با اداره ای کوچک رو به رو  هستید، می توانید با کاربرد ترکیب رنگ های روشن و ملایم، انتخاب وسایلی مدرن و به اندازه، استفاده از وسایل دکوری فضایی مطلوب را طراحی کنید. به عنوان مثال استفاده از رنگ کرم و سفید برای دیوارها در طراحی اداری موجب می شود فضای اداری کوچک کمی بزرگتر به نظر برسد.

 

ایده هایی برای طراحی داخلی مغازه

تصور کنید می خواهید برای خرید یکی از لوازم های خانه ی خود کالایی گران قیمت و با کیفیت بخرید؛ اولین چیزی که در ذهن شما می آید رفتن به مغازه هایی است که ظاهری لوکس دارند. به همین جهت طراحی داخلی مغازه برای کسب و کار بیشتر حائز اهمیت است زیرا باعث می شود مشتریان بیشتری را به سمت و سوی خود بکشاند. یکی از ایده هایی که برای طراحی داخلی مغازه های کوچک به کار می رود استفاده از رنگ سفید است هم به دلیل این که رنگ سفید رنگی لوکس محسوب می شود و هم این که فضا را بازتر جلوه می دهد. ایده ی دیگری این است که در طراحی ویترین مغازه از باکس ها یا همان جعبه های سیاه و سفید  استفاده شود. این کار موجب می شود طراحی داخلی جلوه ای بی نظیر به خود بگیرد. ترکیب رنگ سفید و صورتی در بوتیک های زنانه هم ایده ای جالب برایطراحی داخلی مغازه به شمار می رود. در مغازه ی کفش فروشی استفاده از نورهای هدفدار در قفسه ها نیز می تواند یکی دیگر از ایده های برتر طراحی داخلی  مغازه باشد، این عمل باعث می شود که توجه مشتریان را بیشتر به سمت مغازه شما معطوف کند نه چیز دیگری. در طراحی داخلی مغازه تنوع رنگ ها را در ویترین فراموش نکنید. البته لازم است گفته شود که سقف مغازه نیز در امر طراحی داخلی مستثنی نمی باشد و اهمیت خاص خود را دارد. استفاده از سقف های کاذب کنافی و جدید می تواند باعث شود دکوراسیون مغازه منحصر به فردتر به چشم بیاید. اگر مغازه در مجتمع تجاری باشد، اهمیت طراحی داخلی مغازه می تواند در جلوه طراحی داخلی مجتمع تجاری تأثیر متقابل داشته باشد.

 

هزینه طراحی و دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی

به جرأت می توان گفتن که هیچ عاملی وجود ندارد تا به طور دقیق هزینه دکوراسیون داخلی مجتمع مسکونی را رقم بزند؛ اما با توجه به برخی مراحل برای طراحی داخلی مجتمع مسکونی می توان مقدار هزینه را به طور تقریبی محاسبه کرد. هزینه دکوراسیون و طراحی بستگی هم به انتخاب شما و استفاده ی شما از مصالح، متریال و وسایل مورد نیاز است و همین امر موجب بالا رفتن هزینه یا کم شدن آن می شود. هر چند که توانایی طراح داخلی در امر طراحی داخلی و اجرای دکوراسیون مجتمع مسکونی در اینکه کجاها خرج کند و کجاها از صرف هزینه های بیهوده جلوگیری کند؛ بسیار اهمیت دارد. هر چند که گاهی اوقات نمی شود از طراحی قسمتی از مجتمع مسکونی چشم پوشی کرد و احتمال می رود این موضوع هزینه بیشتری را در بر داشته باشد.

استفاده از متریال در دکوراسیون داخلی صرافی

برای طراحی داخلی صرافی به خصوص سقف ها یا دیوارها می توانیم از متریال جدیدی که در واقع مدرن هستند، استفاده کنیم. به طور مثال استفاده از متریال چوبی با انواع رنگ های روشن و تیره گرمای خاصی را به طراحی داخلی صرافی می دهد و آن را از حالت سرد و یکنواختی بیرون می آورد. نوع دیگری متریال وجود دارد به نام متریال طبیعی که آن هم به نوبه ی خود جذابیت خاصی را برای دکوراسیون صرافی فراهم می آورد.

طراحی داخلی طلا فروشی

به دلیل این که طلا یک کالای لوکس و گران قیمت است نمی توان به لحاظ امنیتی برای هر یک از مشتریان تک تک طلاها را بیرون آورد و معرض دیدگان مشتری قرار داد ولی به راحتی می توان ویترینی را طراحی کرد که مشتریان به آسانی بتوانند طلای مورد نظر خود را ببینند و انتخاب کنند.

از آنجایی که هنگام طراحی داخلی ویترین طلا فروشی پای امنیت و ظرافت طلا در میان است. مغازه ی طلا فروشی می تواند بیش از یک ویترین داشته باشد و شما هم می توانید ویترین های داخل مغازه را نسبت به ویترین بیرونی به طوری خاص تر طراحی کنید. به غیر از تمامی این موارد گفته شده نور استفاده شده در ویترین طلا فروشی عامل مهمی به حساب می آید. درست است که طلا به خودی خود یه کالای پر زرق و برق می باشد؛ اما برای بهتر جلوه دادن آن در اجرای طراحی داخلی طلا فروشی باید در ویترین نورهایی خاص را طراحی کرد. اگر چراغ های هدفدار را در ویترین نصب کنیم موجب می شود طلاها بیشتر خود را نمایان کنند و  همچنین این عمل به زیبایی و شیک شدن طراحی داخلی و دکوراسیون ویترین منجر می شود. البته این را هم باید در نظر گرفت که نباید از نورهای رنگی مانند قرمز و صورتی و آبی استفاده کرد، این اشتباه را کنار بگذارید و بدانید بیشترین نوری که می تواند زیبایی خاصی را به طلا ببخشد نورهای سفید و زرد هستند. اگر طلافروشی شما بیشتر دارای جواهرات هستند، می توانید میزان نور ویترین را هنگام طراحی داخلی افزایش دهید. به جز تمامی موارد فوق در طراحی داخلی ویترین باید برای چیدمان طلاها سلیقه ای خلاقانه به خرج دهید.

 

جذابیت بیشتر در طراحی منزل مسکونی

با نگاه اجمالی به خانه های مسکونی می بینیم که تمامی منازل از بخش های مجزا و گوناگونی تشکیل شده اند و هر قسمت را می توان با توجه به سلیقه افراد ساکن آن خانه با سبک های مدرن و طراحی زیبا کرد. از جمله ایده هایی که می توان برای طراحی منزل سکونی به ویژه طراحی داخلی اتاق نشیمن به آن ها اشاره نمود، عبارتند از اضافه کردن یا کم کردن برخی وسایل اتاق طراحی داخلی نشیمن برای  تغییر کلی یا جزئی، شما حتی می توانید رنگ مبلمان را با برخی وسایل دکوری هماهنگ کنید، از تابلوهای هنری با قاب هایی زیبا که دارای اشکال مختلف و مدرنی هستند یا تابلوهایی که دارای طرح های خاصی اند، استفاده کنید و اگر می خواهید در سبک طراحی داخلی مسکونی و طراحی اتاق نشیمن کمی متفاوت تر به نظر برسد وسایلی را کمی جالب تر انتخاب کنید با رنگ های روشن تر. اگر در  منزل کودک یا افراد خردسال هم زندگی می کنند می توانید برای طراحی داخلی اتاق هایشان به گونه ای خاص دکوراسیون را طراحی کنید.

 

اتاق خواب بخشی مهم در دکوراسیون داخلی منزل

اتاق خواب مکانی است که اغلب برای استراحت و گذراندن ساعاتی برای آرامش گرفتن می باشد پس طراحی و دکوراسیون داخلی آن نیازمند ایده ای برای طراحی می باشد که همراه با آرامش باشد. استفاده از وسایلی با رنگ هایی که مطابق سلیقه است و آرامش بخش اند؛ می تواند کمک شایانی به طراحی داخلی اتاق خواب ها بکند. در اتاق خواب منازل وجود پنجره امری ضروری است پس بهتر است پرده ای که برای طراحی مسکونی و دکوراسیون اتاق انتخاب می شود زیبا و شیک  باشد و چیزی از نوردهی پنجره کم نکند. برای زیباتر شدن دکوراسیون اتاق خواب می توان رنگ رو تختی را با رنگ پرده ست کرد تا جلوه ای خاص به اتاق ببخشد. اما در مورد اتاق خواب ها باید کمی طراحی داخلی را لوکس تر به اجرا در آوریم؛ مثلا در کنار تخت خواب چراغ خوابی مدرن با طرحی فوق العاده قرار دهیم و درطراحی داخلی منزل تحولی زیبا ایجاد کرد. در انتخاب مدل های تخت دقت لازم را داشته باشید و سعی کنید برای طراحی داخلی هتل هایی که مجلل تر هستند، دکوراسیونی مدرن تر در نظر بگیریم. مدل پرده و رنگ بندی اتاق خواب ها یکی از مواردی است که در طراحی داخلی خانه نمی توان از آن چشم پوشی کرد.  استفاده از رنگ های شاد طراحی داخلی اتاق را کمی جذاب تر می کند.

 

موارد مناسبی برای طراحی روف گاردن در تهران

ساخت و اجرای روف گاردن بیشتر جنبه ی ایجاد فضایی با نشاط و سرسبز در بام منازل که بلا استفاده مانده اند، می باشد و بیشترین مزیت آن رهایی از خستگی  زندگی در آپارتمان ها می باشد. یکی از بهترین موارد مناسب که می توان در مورد طراحی داخلی روف گاردن به کار برد استفاده از پوشش های گیاهی مختلف است مثلا از انواع درخچه ها گرفته تا چمن ها.

 

جذابیت هر چه بیشتر در طراحی روف گاردن

مورد مناسب دیگر برای طراحی روف گاردن استفاده از چراغ های ایستاده تزئیناتی است این گونه چراغ ها باعث می شود در شب روف گاردن جذابیت بیشتر به  خود بگیرد. استفاده از گل های رنگارنگ و خوش بو همچنین استفاده از گل هایی پیچکی بر روی دیوار می تواند ایده ی جالبی در طراحی داخلی روف گاردن داشته باشد. تطبیق رنگ گلدان با گل ها، انتخاب بهترین شیک ترین مدل صندلی و نیمکت ها، نحوه ی صحیح چیدمان وسایل همه و همه تأثیری شگفت در بی نظیر بودن طراحی و دکوراسیون روف گاردن دارد.

 

طراحی چیدمان وسایل در رستوران

امروزه اغلب رستوران ها یا سنتی هستند و یا از جمله رستوران های مدرن می باشند؛ پس وسایلی هم که در رستوران موجود می باشد باید متناسب با فضای رستوران و طراحی رستوران مجلل و مدرن باشند. زمانی که وارد رستوران می شوید بیشترین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، ظاهر آشکار رستوران  است. بر اساس مدلی که میز و صندلی های رستوران دارند باید برای طراحی چیدمان آن ها کمی سلیقه به خرج داد و به صورتی شیک آن ها را چیدمان کرد. اغلب به چشم می خورد که چیدمان صندلی ها در رستوران با کمی فاصله هستند و این به راحت تر بودن مشتری کمک می کند. البته به غیر از این ها وسایل روی میز و وسایل متفرقه هم چیدمانشان مهم است و به  طراحی داخلی رستوران اثر می گذارد. طرز چیدن وسایل روی میز بستگی به نوع غذا و رسمی یا غیر رسمی بودن ضیافت بستگی دارد. به طور مثال نحوه طراحی داخلی رستوران سنتی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن بسیار متفاوت می باشد.

 

عوامل مؤثر در طراحی داخلی رستوران مدرن

تأثیر شگفت آوری که رنگ ها در روحیه ی افراد دارند از جمله عوامل مؤثر در طراحی داخلی رستوران اند و مسلما در رستوران نیز بر لذت خوردن غذا و داشتن لحظاتی خوش در رستوران تأثیر گذار است. رنگ های مناسبی که می توان برای طراحی داخلی رستوران به کار برد از قبیل رنگ آبی، بنفش، سبز، قرمز، زرد، سفید و بژ می باشند. هر کدام از این رنگ ها به تنهایی به طراحی داخلی رستوران جذابیت خاصی می بخشند که البته رنگ های سفید و بژ بیشتر برای رستوران های کوچک مورد استقبال قرار می گیرد، گاهی اوقات هم ممکن است ترکیب چند رنگ مناسب طرحی خلاقانه را به وجود آورد.

ایده هایی برای طراحی داخلی هتل

یکی از بهترین مکان ها برای خوش آمدگویی مهمانان هنگام ورود به هتل، لابی هتل است. از این رو طراحی داخلی لابی هتل از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است. طراحی لابی هتل می تواند در نگاه اول زشت و زننده باشد و یا برعکس جذاب و دلنشین به نظر بیاید. پس این طراحی داخلی شماست که می تواند لابی هتل را این گونه جلوه دهد. یکی از مناسب ترین ایده ها برای طراحی داخلی لابی هتل استفاده از لوسترهای بزرگ و لوکس و همچنین استفاده از مبلمانی با شکوه و مجلل می باشد. همچنین در نظر گرفتن فضایی مخصوص پذیرایی میهمانان یکی دیگر از ایده های ایده آل برای طراحی لابی مسکونی و دکوراسیون داخلی هتلمی باشد. البته لازم به ذکر است که بسیاری از مجتمع های مسکونی دارای لابی می باشند که اهمیت طراحی لابی مجتمع مسکونی نیز به اندازه لابی هتل در بالا  بردن ارزش ساختمان تأثیر گذار است.

 

 تأثیر دیوارها در طراحی ویلا

با ورود با ویلایی با آن همه بزرگی دیوارها بیشترین فضایی است که به چشم می خوردند. پیشنهاد می شود برای طراحی داخلی ویلا و به ویژه دیوارهای حیاط ویلا از  سنگ های تزئینی استفاده کنید چون هم زیبا هستند هم این که با ورود افراد با اولین چیزی که رو به رو می شوند حیاط ویلا است. نصب گلدان های کوچک دیواری یکی دیگر از طراحی های دیوار ویلا ست. دیوار های داخلی ویلا را هم می توان با استفاده  پی وی سی های رنگی طراحی  کرد و زیبایی ویژه ای به دکوراسیون داخلی ویلا بخشید.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1396 | نظرات ()